Kickstarter je znana platforma za množično zbiranje finančnih sredstev, preko katere umetniki, arhitekti, slikarji, fotografi in podjetniki iz celega sveta zbirajo sredstva za zagon svoje ideje, izdelke ali podjetja. Projekti so lahko majhni in lokalni ali zelo ambiciozni ter globalni in segajo na številna področja tudi kreativnega in kulturnega sektorja, ki so na portalu dejansko med najuspešnejšimi. Možnost zbiranja sredstev na Kickstarterju je poleg financiranja projekta odličen način za preverjanje izdelka na trgu, hitrega grajenja prepoznavnosti po vsem svetu in zbiranja kontaktov za nadaljnje projekte.
S septembrom pa smo na Kickstarterju uradno pozdravili tudi slovenska podjetja. S to priložnostjo se je odprla možnost prijave kampanje tudi manjšim podjetjem, ki lahko zaprosijo za nižje zneske investicije in financirajo manjše in precej nišne projekte – prav v tem pa v podjetju Kickstarter vidijo prihodnost platforme.
Po besedah Heather Corcoran, direktorice oddelka za oblikovanje in tehnologijo pri podjetju Kickstarter, se za takšno vrsto kampanje odločijo tisti, ki si želijo podpore za svojo kreativno neodvisnost, ustvariti kvaliteten odnos s svojimi sledilci oz. podporniki in doživeti izkušnjo, ki presega sam produkt. Pravi, da so za uspešno Kickstarter kampanjo ključne tri točke:
- Izdelan prototip in načrt proizvodnje
Izgled izdelka je pomemben za podpornike, vendar pa je izdelan prototip skoraj nujen tudi zaradi ocenitve produktnih stroškov. Cena, ki jo je za izdelek potrebno postaviti na Kickstarterju, naj bo približno trikratnik produkcijske cene. Vsekakor je pri tej točki nujno potrebna tudi transparentnost: pokazati, kako je izdelek narejen in po kakšnem postopku.
- Zanimiva in pristna zgodba
Zgodba za produktom je skoraj tako pomembna kot oblikovanje samega produkta. Oblikovalka Ivana Blaž, ki je z Nino Mršnik v letu 2015 uspešno lansirala in zaključila kampanjo “Kobeiagi Kilims: traditional hand-woven rugs with a twist”, je omenila, da so ju prav zaradi zgodbe in povezanosti z lokalnimi obrtmi opazili tudi v medijih v tujini, ter jima tako pomagali do prepoznavnosti in financiranju zagona njune podjetniške ideje. Najti je potrebno pravo zgodbo za svojo znamko in jo na pravi način povedat.
- Grajenje skupnosti
Po besedah Heather je najtežja prva kampanja, saj ljudje ponavadi še nimajo zgrajenega svojega občinstva in težje dostopajo do svojih podpornikov, s čimer se strinja tudi Emil Halilović, ki je uspešno izvedel že tri kampanje s produktom ‘ONDU Pinhole Cameras’. Na srečo platforma Kickstarter temelji na veliki skupnosti, vseeno pa je vzpostavljanje stika in kontaktiranje vseh potencialnih podpornikov projekta najbolj pomemben del tako pred začetkom kot tudi med samim trajanjem kampanje. Nenazadnje je od kvalitete vodenja in upravljanja s skupnostjo odvisno, ali bo kampanja na koncu uspešna ali ne.
Več o nasvetih, kako se lotiti uspešne kampanje na Kickstarterju najdete na naslednjih povezavah:
- Kickstarter Handbook
- Creator Questions
- How to Launch a Product on Kickstarter: part 1, part 2, part 3
- Before you Launch, Build a List
- A creative person’s guide to thoughtful promotion