fbpx

Vpiši, kar iščeš …

ZAPRI ISKANJE
BIENALE

Kustos 26. bienala oblikovanja v Ljubljani je Thomas Geisler

3. december 2018

Avstrijski kustos in kulturni producent Thomas Geisler je bil imenovan za kustosa 26. bienala oblikovanja, ki bo med 14. novembrom 2019 in 9. februarjem 2020 potekal v Ljubljani. Geislerju bo stala ob strani dunajska kustosinja, oblikovalka in novinarka Aline Lara Rezende, ki je bila imenovana za pomočnico kustosa BIO 26. Skupaj bosta kurirala razstave, naročila in dogodke, ki bodo potekali v okviru bienala.

 

Geisler deluje na stičišču kulturne produkcije in oblikovalske industrije, s svojim znanjem in izkušnjami pa bo obogatil na novo vzpostavljeno sodelovanje med Bienalom in Centrom za kreativnost, ki deluje pod okriljem Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, organizatorja Bienala oblikovanja (BIO).

 

Thomas Geisler je bil kustos mednarodnih razstav za Dunajski bienale (2015 in 2017), londonski Bienale oblikovanja (2016 in 2018), Muzej oblikovanja Vitra in mnoge druge. Trenutno je zaposlen kot direktor delovnega prostora Werkraum Bregenzerwald – podjetniško-obrtniške pobude iz regije Bregenzerwald, kjer je zadolžen za razstave in druge pobude, ki združujejo inovativno obrtništvo z oblikovanjem in arhitekturo.

 

Pred svojim prihodom v Werkraum je bil kustos in vodja oblikovalske zbirke Muzeja za uporabno umetnost (MAK) na Dunaju. Imel je tudi ključno vlogo pri ustanovitvi fundacije Victorja J. Papaneka na Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju in je eden od ustanoviteljev Dunajskega tedna oblikovanja. Prihodnje leto bo prevzel mesto direktorja Muzeja dekorativnih umetnosti, ki deluje v okviru Državnih umetniških zbirk mesta Dresden (SKD).

 

Aline Lara Rezende je v preteklosti sodelovala s Paolo Antonelli v pionirskem oddelku newyorške MoME, znanem kot MoMA R & D – kuratorski pobudi, ki želi med drugim raziskati potenciale in odgovornosti muzejev kot javnih akterjev ter katere vizija je vzpostavitev kulturnih ustanov kot razvojnoraziskovalnih oddelkov družbe.

 

Sodelovala je tudi s tokijskim Nacionalnim umetniškim centrom in tamkajšnjim Muzejem sodobne umetnosti, s Centrom za umetnost Yerba Buena iz San Francisca, z bienalom v São Paulu ter z Muzejem oblikovanja Vitra (pri razstavah Nastajanje Afrike – Celina sodobnega oblikovanja in Halo, robot!). Je soustanoviteljica organizacije SALOON Wien, mreže Dunajčank, ki delujejo na področju umetnosti.

 

Kot novinarka kritično obravnava dogajanje na stičišču oblikovanja in kulturnih premikov. Njeni prispevki so bili objavljeni v oblikovalskih revijah, kot sta Damn in Metropolis, ter v drugih mednarodnih publikacijah.

 

Tokratni bienale bo potekal od 14. novembra 2019 do 9. februarja 2020 v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO), njegov kuratorski okvir pa bo objavljen na začetku novega leta.

 

O BIO
BIO – Bienale oblikovanja v Ljubljani, ki ga organizira Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO), je mednarodna platforma za nove pristope v oblikovanju. Ustanovljen je bil leta 1963 kot prvi oblikovalski bienale v Evropi. Od svojega nastanka je bil priča mnogim spremembam in premikom, do katerih je prišlo v zadnjih 55 letih. Spremljal je oblikovanje od njegovega rojstva na stičišču industrializacije in modernizma do razvoja v disciplino, ki prežema vse plasti človekovega življenja in delovanja. Danes je BIO zasnovan kot dolgotrajen proces sodelovanja, v katerem skupine oblikovalcev in ustvarjalcev iz drugih disciplin razvijajo alternative obstoječim sistemom. BIO deluje kot preizkusni poligon, kjer se oblikovanje uporablja kot orodje za izpraševanje in preoblikovanje vsakodnevnega življenja – med različnimi večdisciplinarnimi oblikovalskimi pristopi, ki obsegajo sisteme, proizvodnjo, storitve, znanstveno raziskovanje, humanizem in nepričakovane pogoje za izdelavo našega bivanjskega prostora. Njegove različne teme so odraz lokalnih in globalnih zahtev; njegovi vsestranski projekti si prizadevajo ustvariti prožne strukture, ki se lahko s časom razvijajo ter se nadaljujejo še po koncu bienala.

 

IZJAVE
»Thomasa Geislerja smo povabili k sodelovanju pri postavitvi BIO 26 zaradi njegovega izjemnega znanja, neumorne oblikovalske radovednosti in strastnega raziskovanja trikotnika učenje-oblikovanje-produkcija, pa tudi zaradi njegovih izkušenj pri postavljanju zahtevnih oblikovalskih dogodkov. BIO se je uveljavil kot mednarodna platforma za raziskovanje in eksperimentiranje v oblikovanju, in prepričan sem, da ga bo v tem poslanstvu Thomas Geisler popeljal korak naprej.«
– Matevž Čelik, direktor MAO

 

»Zelo se veselim sodelovanja z ekipo BIO pri oblikovanju njegove naslednje edicije. Ljubljanski bienale oblikovanja deluje kot odprta platforma za eksperimentiranje in kulturno produkcijo, in komaj čakam, da temu eksperimentalnemu konceptu postavim nasproti bolj praktičen pristop, s katerim bomo ugotavljali, kje bi se lahko s trenutnimi premiki v oblikovanju lotili enega največjih izzivov našega časa: informacij.«
– Thomas Geisler, kustos BIO 26