Prijava
Še niste registrirani? Vpišite seZa prijavo na dogodek se morate naprej registrirat na naši spletni strani.
Teden oblikovanja v Berlinu (BNDNWK 2021) se letos ukvarja s temo »Nove tradicije«. Nove krize zahtevajo nove, hitre strategije, s katerimi jih lahko zajezimo. Za to je potrebno odločno, jasno, trajnostno oblikovanje, ki ima potencial za vzpostavitev nove, boljše normalnosti. Z razstavo Prihodnost bivanja na BNDNWK 2021 predstavljamo, kako slovensko oblikovanje na prihodnje izzive odgovarja z izdelki, ki na inovativne načine združujejo lokalne materiale in tradicionalno obrtništvo ter želimo spomniti na osrednjo vlogo ustvarjalnosti pri trajnostnem razvoju. Podjetja, raziskovalci in odločevalci potrebujejo ustvarjalno moč oblikovanja, sveže ideje, nove strategije in koncepte za družbene spremembe – in obratno, tudi oblikovalci potrebujejo odločevalce za uresničitev teh idej in uveljavitev družbenih sprememb.
Razstavo smo postavili v samostojnem prostoru na Potsdamer Str. 81-83 v Berlinu in je nastala v sodelovanju med Centrom za kreativnost/MAO, Ministrstvom za zunanje zadeve, Ministrstvom za kulturo, Veleposlaništvom Republike Slovenije in SKICO – Slovenskim kulturnim centrom v Berlinu. Razstava v Berlinu je prva razstava v sklopu večjih promocijskih dogodkov slovenskega predsedovanja Svetu EU. Razstava The Future of Living je svojo pot začela na Dunaju, po Berlinu pa jo bo nadaljevala v Zagrebu, Budimpešti, Parizu, Londonu, Egiptu, Izraelu, Združenih državah Amerike, na Danskem, Finskem, in drugje. Skupno se bomo predstavili kar na 25 lokacijah in dogodkih, posvečenih oblikovanju in kreativnemu gospodarstvu, ki smo mu v Sloveniji posvetili letošnje leto. Celoten projekt, ki je nastal v sodelovanju z Ministrstvom za zunanje zadeve in Ministrstvom za kulturo Republike Slovenije, je eden večjih promocijskih dogodkov slovenskega predsedovanja Svetu EU.
Projekti, ki jih predstavljamo na razstavi The Future of Living napovedujejo prihodnost bivanja, kjer surovih materialov ni več v izobilju, kjer je treba racionalizirati načine produkcije in uporabe človeških virov ter izdelke približati novi generaciji uporabnikov, ki si želijo njim prilagojene rešitve. Te so v tehnološko napredni in inovativni izdelavi, ki jo proizvajalci in oblikovalci združujejo z ljubeznijo do življenja in narave. Predstavljeni izdelki in storitve povezujejo ustvarjalnost s poslovno vizijo. Poudarjajo zgodbe svežih blagovnih znamk, ki izražajo funkcionalnost, strast, inovativne načine uporabe materialov, zlasti lesa, ter nove tehnike proizvodnje, ki se opirajo na regionalno obrtništvo in napredne tehnike trajnostne izdelave.
Na razstavi je predstavljenih kar 43 iz skupnega nabora 90 izdelkov, ki so v zadnjih dveh letih prejeli znak odličnosti »Made in Slovenia«. Kolekcija v mnogočem predstavlja napore Centra za kreativnost, ki deluje v sklopu Muzeja za arhitekturo in oblikovanje – povezovati, promovirati, podpirati in razvijati kulturni in kreativni sektor v Sloveniji ter ga aktivneje povezati z gospodarstvom, znanostjo in izobraževanjem.
Z uporabo tradicionalnih obrti na nov način se ukvarjajo številni oblikovalci, ki jih predstavljamo na razstavi. Darja Malešič se s serijo opletenih steklenic za vodo opira na tradicionalno slovensko pletarsko obrt za zaščito stekla, z materiali, kot so vrbovo šibje, koruzno ličje in ržena slama. Vulgaris Woodcut z vinskim studiolom združuje mizarsko odličnost z avtorskim lesorezom v presenetljivem objektu za ljubiteljice vina. Belabela v dodatkih za dom v produkcijski cikel vključi tudi uporabnika, ki mora s tradicionalno tehniko ročnega vezenja dokončati lasersko izdelane podstavke. Modularno stojalo za vino Helga so oblikovali arhitekti iz biroja Sadar + Vuga v sodelovanju z lokalnim lončarskim centrom, in sicer iz glazirane keramične opeke z uporabo tehnike izdelave pečnic za tradicionalne peči. Pod imenom Studio Moste delujeta dva mlada arhitekta, ki raziskujeta obrti in odnos do oblikovanja, zato vsak kos, ki ga oblikujeta, tudi ročno izdelata. Predstavljata se z »dekonstruiranim« predalnikom št. 2 in rezalnimi deskami, izdelanimi iz žlahtnih ostankov lesa.
Druga skupina oblikovalcev, predstavljenih na razstavi, se po drugi strani ukvarja s ponovno uporabo (upcycling) zavrženih materialov – na tak način, da ustvarijo izdelek višje kakovosti ali vrednosti. Priročna svetilka Cup studia Aklih je izdelana iz mešanice biorazgradljive plastike in lesa s tehniko 3D-tiska. Kosi nakita in okrasni predmeti Darilo prihodnosti nastajajo iz recikliranega srebra, pridobljenega iz elektronskih odpadkov, kar se ujema s filozofijo studia Floios, da niso oblikovalci, temveč »nabiralci in iskalci«. Podjetje Donar pa si s stoli, kot sta Nicoless in Collodi, prizadeva svet rešiti plastičnih odpadkov. Vsi njihovi stoli so odgovor na potrebo po zmanjšanju našega ogljikovega odtisa na planetu in željo po uporabi odpadkov kot industrijskega materiala prihodnosti. Preoblikovanje je del nove filozofije družbeno odgovornega in trajnostnega oblikovanja.
Razstava Prihodnost bivanja / Living in the Future je promocijski dogodek slovenskega predsedovanja Svetu Evropske unije.
Aklih
Tokio furniture and lighting
Atelje Mali
Dan Adlešič
Darja Malešič
David Tavčar
Desnahemisfera
Donar
Eva Garibaldi
Folds
Grupo H
Hopalai
Iztok Lemajič
Jana Mršnik
JNŽ studio x Nastja Utroša
Kauch
KOBEIAGI KILIMS
Mashoni
Matej Štefanac
Monochomre
Nina Malovrh
Peter Zabret
PIKKA
SADAR + VUGA
Studio Moste
Tilen Sepič
Tina Košak Koren - Zavod Floios
Tina Rugelj
Veronika Rožmanc
Vulgaris
Wilsonic design