Konferenca
PSSST! SONICA 2021 – Pogovori in okrogle mize na temo glasbenega posla
29. sep 2021
| 16:00
Ljubljana
Prijava
Še niste registrirani? Vpišite seZa prijavo na dogodek se morate naprej registrirat na naši spletni strani.
Festival SONICA partnerstvu s SIGIC-em in Platformo Centra za kreativnost 29. septembra v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje pripravlja bogat konferenčni program na temo glasbenega posla s tujimi in domačimi strokovnjaki. Sledi koncertni večer v okviru festivala SONICA.
Konferenca obsega popoldansko serijo okroglih miz, pogovorov in predavanja. Na prvi okrogli mizi bo z umetnicami iz razstave v Equrni na temo tehnologije kot razširitve telesa spregovoril kustos razstave Brandon Rosenbluth; druga, ki jo bo vodil Luka Zagoričnik, bo posvečena orodjem, ki jih lahko uporabi mladi glasbenik za prodorno kariero. Na njej bodo sodelovali James Ginzburg iz podjeta Multiverse, Raphael Rodriguez iz založb PAN in Danse Noire, ter Chris Eckman iz založbe Glitterbeat.
Sledil bo pogovor novinarke Resident Advisorja Chloe Lula z Jamesom Ginzburgom. Osrednje predavanje pa bo posvečeno naslovni temi festivala – o arhivu ameriške skladateljice in umetnice Maryanne Amacher, znane predvsem po raziskovanju psihoakustičnih fenomenov, bo spregovoril Bill Deitz, skladatelj, pisec in vodja Oddelka za zvok na ameriški umetniški šoli BARD.
Ob 20:00 se bo v MAO odvil koncertni večer, ki ga bo zaznamovala koncertna premiera novega albuma domačega Octexa. Octex je s svojo samosvojo zvočno sintezo zaznamoval mednarodne tokove v polju dub techna, ki ga je kasneje ves čas dekonstruiral in poglabljal z eksperimentiranjem, modularno sintezo, lomljenimi ritmi, terenskimi posnetki in grajenjem atmosfere. Na povratniški plošči Mindrifft (Polynya music, 2021) stopi še korak dlje in nas v pretanjeni igri frekvenc in repeticij pelje v hipnotično robno polje percepcije zvoka, v pulziranja in ritmične premike, v zanko ponavljanja in razlike, ki se tvori v naših slušnih kanalih izven osnovne zvočne materije.
Poleg Octexa bo nastopila tudi TetaMeta, projekt Patricije Arh, vpeta med preteklost synthpopa in njegovo novodobno reminiscenco synthwavea in dream popa, ki ga preveva prosojna, zračnasta elektronika,v kateri zvenijo teksture večslojnih sintetizatorskih spevov, odmaknjene razprostrti po zvočnem platnu. Za njo pa še ameriško-nemška producentka in DJ-ka Swan Meat, katere enkraten zvok zaznamuje preplet strunskih kompozicij, 8-bitnih sint melodij in intenzivnih tehno izbruhov, ter GABI98 iz domačega DJ kolektiva Nimaš Izbire.
Vabljeni!
Konferenčni del programa je del projekta Music Slovenia, ki je del Platforme Centra za kreativnost pri MAO Slovenija in ga podpirata Republika Slovenija ter Evropski sklad za regionalni razvoj.
Sodelujejo: Marija Bozinovska Jones, Jessika Khazrik, Silvia Rosani, Spatial.
Moderator: Brandon Rosenbluth
Sodelujejo: James Ginzburg (Multiverse publishing / Subtext records), Raphael Rodriguez (PAN / Danse Noire labels), Chris Eckman (Glitterbeat records) in Chloe Lula (RA / The Wire).
Moderator Luka T. Zagoričnik
James Ginzburg in Chloe Lula
Bill Dietz (Arhiv Maryanne Amacher)
Bill Dietz
je ameriški skladatelj, pisatelj in predstojnik magistrskega oddelka za zvok na univerzi Bard, ki trenutno živi v Firencah. S svojim delom na področju genealogij koncertov in performativnosti poslušanja se je predstavil na festivalih, kot sta MaerzMusik in Donaueschinger Musiktage, v muzejih, kot so Hamburger Bahnhof, Brooklyn Museum in Stedelijk Museum, ter v publikacijah, kot sta MusikTexte in Positionen. Redno sodeluje s Catherine Christer Hennix, sodeloval pa je tudi s pokojno skladateljico Maryanne Amacher. Skupaj z Ami Cimini je pri založbi Blank Forms uredil knjigo ‘Maryanne Amacher: Selected Writings and Interviews’, ki se napaja v njenem arhivu, za katerega trenutno skrbijo njujorška javna knjižnica, Blank Forms in Fundacija Maryanne Amacher. Je umetniški vodja ansambla Zwischentöne in soustanovitelj skupine Ear / Wave / Event.
Chloe Lula
je didžejka in glasbena producentka ter glasbena novinarka in publicistka. Je odgovorna urednica revije Resident Advisor, vodja uredništva na radiu Refuge Worldwide in novinarka, ki je med drugim objavljala v New York Timesu, Washington Postu, Politicu, Esquiru in The Wire ter v drugih pomembnih publikacijah. Leta 2020 je magistrirala iz umetnosti in kulturne kritike na novinarski šoli Columbia in je štipendistka Pulitzerjevega centra v Washingtonu. Poleg poročanja o glasbi in kulturi Chloe piše o enakosti spolov, pravicah LGBTQ+, intersekcionalni feministični teoriji, migracijah in vzajemni pomoči.
Chris Eckman
je ameriški glasbenik, skladatelj, producent, pedagog in lastnik založbe Glitterbeat Records. Njegova skupina The Walkabouts je v devetdesetih letih podpisala pogodbo z založbama Sub Pop in Virgin Records, sodeloval pa je tudi z Brianom Enom, The Tindersticks, člani skupin R.E.M in Nick Cave & the Bad Seeds ter Dirtmusic. Eckman je produciral več kot 30 albumov za ugledne mednarodne glasbenike, kot so Tamikrest, Aziza Brahim in Bassekou Kouyaté, izdal albume Altin Gun, Lina Raul Refree, Edikanfo in Gaye Su Akyol in pet let zapored z založbo Glitterbeat prejel nagrado WOMEX.
James Ginzburg
je plodovit glasbenik, ki ustvarja eksperimentalno elektronsko glasbo, ljudsko glasbo, glasbo ze ples in filmsko glasbo, ter filme. Je polovica dua Emptyset, ki raziskuje materialne lastnosti zvoka v povezavi z arhitekturo, performansom in fizičnimi načini produkcije; njune plošče so izšle pri založbah Raster Noton in Subtext, ustvarila sta dela za Fundacijo David Roberts, Tate Britain in za muzej V&A ter nastopila na festivalih Unsound, CTM in Sonic Acts. Vodi založbo in studio Multiverse, pod katero delujeta tudi založbi Subtext in Arc Light Editions.
Jessika Khazrik
je umetnica, tehnologinja, producentka elektronske glasbe in pisateljica, katere interdisciplinarna praksa sega od kompozicije do strojnega učenja, ekotoksikologije, kriptografije, performansa, vizualne umetnosti in zgodovine znanosti. Svoje delo je predstavila na festivalu CTM, v fundaciji Arab Image Foundation, v Kunsthalle Wien, muzeju Times v kitajskem mestu Guangzhou, v Fundaciji LUMA, v Haus der Kulturen der Welt, pri sebi doma, na internetu, na festivalu Theater der Welt in drugod. Njeni eseji in kratke zgodbe so bili objavljeni v mnogih revijah, med drugimi v Bidayat Journal, Zweikommasieben, Kohl Journal, The Funambulist, Almodon in Ibraaz.
Raphael Rodriguez
že desetletje deluje na področju glasbe in umetnosti kot tour manager in organizator, ter producent in menedžer umetnikov iz vsega sveta. Rojen je v Švici, zdaj pa deluje v Berlinu. Je so-ustanovitelj in vodja založbe Danse Noire, trenutno pa je aktiven kot A&R svetovalec in menedžer založbe PAN, ki premika meje interdisciplinarnega založništva.
Marija Bozinovska Jones (MBJ/MBJ Wetware*)
raziskuje povezave med družbeno, računalniško in organsko arhitekturo. Njena dela se vrtijo okoli ojačitvene dimenzije tehnologije in razvozlavajo kriptične načine oblikovanja subjektivnosti. V delu uporablja avdiovizualne formate, inštalacije, efemerne medije in žive kontekste.
Matt Spendlove (Spatial)
je elektronski glasbenik in multimedijski umetnik iz Londona, ki v raziskovanju kulture zvočnih sistemov uporablja nizkofrekvenčne vibracije, hekanje in opti-sonične eksperimente. V turbulentnem svetu basovske glasbe ustvarja dubovske, razpokane in reduktivne zvoke in jih spaja v zvočne geometrijske forme. Njegove izdaje in živi seti s kompleksnimi teksturami poudarjajo telesnost, izklesano z minimalističnim skalpelom.
Silvia Rosani
je vzpenjujoča skladateljica in zvočna umetnica z doktoratom iz kompozicije na Goldsmithu, ki komponira glasbo v vmesju med sodobno glasbo, elektroakustično glasbo in instalacijo. V te relacije med skladateljico, izvajalcem in poslušalci vstopajo izumljena zvočila in objekti, tehnologija, predmeti, povratne zanke, nevronske mreže in podatkovne baze. Delo Amotion, ki ga razvija v okrilju mednarodne rezdence EMAP/EMARE, skozi relacijo med glasbilom in hibridnim elektroakustičnim zvočilom preko interakcije s publiko v povratni zanki zvoči in spaja ljudske in druge glasove v iskanju vmesij emotivnih usedlin v skupnem zvočnem prostoru. Delo je bilo med drugim predstavljeno na Ars Electronici v Linzu, Rosani pa je ustvarjala tudi v ZKM Karlsruhe in v znamenitem SWR Eskperimentalstudiu v Freiburgu.