Prijava
Še niste registrirani? Vpišite seZa prijavo na dogodek se morate naprej registrirat na naši spletni strani.
Pogovori o naši preteklosti in razkritje predsodkov in učinkov, ki jih sproža kolonialna zgodovina in imajo močan učinek na naše delovanje, postajajo v zadnjih letih vse pomembnejši. Na tej razpravi bomo temo dekolonizacije razpirali skozi prizmo dualizma med vzhodno in zahodno Evropo ter koncepta estetskih predsodkov in učinkov, ki jih ima ta dualizem na kariere umetnic in umetnikov. V času, ko Evropska unija ponuja veliko sredstev in prostora za mednarodna sodelovanja, umetnice in umetniki z Vzhoda in Zahoda domnevno enakopravni vstopajo na isti teren. Kontekst, iz katerega nanj prihajajo vzhodni umetniki in umetnice, je v najboljšem primeru prepoznan z nekakšnim orientalističnim pokroviteljstvom ali popolno ignoranco glede strukturnih pogojev, v katerih producirajo umetniška dela in ki vplivajo na njihovo estetiko. Kako se lahko soočamo s temi procesi, privilegiranimi položaji in začnemo dekolonizirati umetnost tudi v tem kontekstu?
Čas in kraj: 31. marec 2022, 14h-16h, Gledališče Glej
Delavnica je brezplačna.
Produkcija: platforma TRIGGER, ko-produkcija: Center za kreativnost
Na delavnico se lahko prijavite na tej povezavi. Za vsa morebitna dodatna vprašanja lahko pišete na info@glej.si.
TRIGGER 2022 je del partnerske mreže Platforme Centra za kreativnost. Projekt Center za kreativnost sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.
Urška Brodar
je dramaturginja in prevajalka, trenutno zaposlena v Slovenskem mladinskem gledališču v Ljubljani. Predvsem se posveča programu Nove pošte, ki je poskus združevanja moči javnega institucionalnega gledališča z neodvisno gledališko sceno. Nova pošta, ki nastaja v koprodukciji z Masko, je prostor dialoga, srečevanj in soočanj, prostor premisleka širših družbenih dogodkov in odzivov nanje z gledališkimi sredstvi, prostor za eksperimentalno uprizoritveno umetnost in kritični diskurz. Brodar soustvarja predstave, razvija performativne in pogovorne formate.
Grzegorz Reske
je umetniški vodja Festivala za uprizoritvene umetnosti SPRING v Utrechtu na Nizozemskem. Skupaj z Marto Keil je bil so-kurator festivala Gledališka soočenja v Lublinu in stalni sodelavec mreže East European Performing Arts Platform. Med njegovimi najnovejšimi deli sta kuriranje projekta Meet the Neighbours (2018–2020) v galeriji Labirynt v Lublinu ter kuriranje in dramaturgija pri produkciji Sunny Sunday (Last But not Last) (Line Majdalanie in Rabiha Mrouéja. Oba projekta sta nastala v tandemu ResKeil. Je član Inštituta za uprizoritvene umetnosti in upravnega odbora mreže IETM.