Kratek opis izdelka
Fabianijev darilni set za postrežbo torte sestavljajo ročno narejeni izdelki iz kraškega kamna, porcelana in medenine
Oblikovalska kakovost, inovativnost in celovitost izdelka
Darilni set za postrežbo torte, sestavljen iz kamnitega krožnika za torto, medeninaste servirne žlice z vilicami in porcelanastih desertnih krožnikov, združuje različne materiale ter njihove specifične značilnosti. S tem se poklanja večplastni osebnosti ustvarjalnega genija Maksa Fabianija, arhitekta, urbanista in vizionarja, ki je s svojimi stvaritvami utelešal duh časa in zapustil izjemen prispevek k razvoju arhitekture in urbanizma srednjeevropskega ter seveda slovenskega teritorija.
Večplastnost njegove identitete (omenimo lahko vsaj tri: avstrijsko, italijansko in slovensko) smo oblikovalci hoteli ponazoriti z uporabo različnih materialov in slogovnih potez.
Porcelanasti krožniki in visoko zloščen medeninasti pribor za postrežbo se spogledujejo s prefinjenostjo cesarske kavarniške kulture, značilne tako za Dunaj kot Trst - mesti, ki ju povezuje Fabianijev ustvarjalni pečat in zanj tako značilna svetovljanskost. Na površini krožnikov je diskretno, v profilu, nakazan stiliziran motiv vrtnic.
Medeninasta servirna žlica v svoji obliki nosi podobo zvonika štanjelske cerkve, ki še danes definira razpoznavno podobo tega slikovitega kraja. Elegantno obdelan, a elementaren in grob repenski kamen, iz katerega je izdelan podstavek za torto, je po drugi strani izraz Fabianijevega slovenskega porekla, ki je - kot kraški kamen - hkrati vztrajno, prvinsko in trdoživo. Na to namiguje tudi nekoliko posodobljena oblika kraške “štirne”, ki služi kot baza oz. noga podstavka.
Smiselnost in funkcionalnost izdelka
Set je sestavljen iz treh delov, lahko pa se uporablja tudi v kombinacijah posameznih delov (npr. samo krožniki in vilice ali pa samo podstavek za torto). Lepota in skladnost materialov ter vrhunska izdelava poudarjajo zgodbo mojstra Fabianija, ki je navdih tej kreaciji.
Odličnost izdelave ter poreklo izdelka
Vsak od treh uporabljenih materialov, je obdelav vrhunsko, kot posvetilo Fabianijevem mojstrstvu in njegovim okoljem ustvarjanja: porcelanasti krožniki in visoko zloščen medeninasti pribor za postrežbo nakazujejo na dunajsko visoko družbo, tako krožnik kot noga podstavka iz kraškega kamna pa sta obdelana s tipično potolčeno površinsko obdelavo, štokaturo. Celoten set je narejen v Sloveniji.
V čem je izdelek trajnosten?
Izdelki, narejeni v treh različnih materialih, nakazujejo povezovanje ustvarjalnosti ter interdisciplinarnost v okviru različnih obrti. S tem je tudi poudarjen trajnostni vidik, saj elementi darilnega seta izhajajo iz tradicionalnih znanj, ki na inovativen način povežejo tradicijo in sodobnost.
V čem je izdelek inovativen?
Premišljeno zasnovan in mojstrsko izveden darilni set, skupaj z ustrezno, po meri narejeno embalažo, v svojih oblikah, navdihu in materijah izpričuje bogastvo Fabianijeve kulturne dediščine. Prav tako izdelki nakazujejo povezovanje ustvarjalnosti ter interdisciplinarnost v okviru različnih obrti.
Kaj je družbeni angažma izdelka?
Sintonija posameznih elementov v skladni celoti se spogleduje s Fabianijevo svetovljanskostjo, ki izraža prizadevanje za boljšo prihodnost svoje skupnosti z ureditvami, ki so bile napredne, a hkrati izposojene iz lokalnih tradicij - kot pravi vizionar ene, skupne - evropske kulture.
Lucija Perko
Lucija Perko deluje pod blagovno znamko Stories of Silver. Diplomirala je na Fakulteti za arhitekturo v Firencah, smer Industrijsko oblikovanje, specializacija razvojne strategije v oblikovanju. Svoj interes je že zgodaj usmerila v razvoj lokalnih obrti in povezavo tradicionalnih znanj s sodobnim oblikovanjem. Sodelovanja z malimi podjetji segajo na različna področja, od pohištvene obrti do kamnoseštva, nožarn in znamčenja regionalnih muzejev, še posebej s področja kulture arheoloških območij. V Bangkoku je več kot desetletje poučevala oblikovanje in vzpostavila nova rokodelska sodelovanja.
Uršula Oitzl Magister
Uršula je po končanem študiju in delu v arhitekturi prestopila v oblikovanje porcelana predvsem zaradi želje po stiku z materialom in izvedbi celotnega procesa od skice do končnega izdelka. Navdih išče v naravi, gorah, oblikah, kompozicijah in vzorcih, športu, kulturi, mestih, otrocih. Njena strast so oblike, teksture in grafike ter mešanje teh s subtilnimi barvami. Sodelovala je tudi pri številnih razstavah ter pri projektu Vitrinia, pri katerem so bili v razstavljeni slovenski izdelki. Kolekcije Urchic porcelana so narejene za povezovanje ljudi in ustvarjanje gostoljubnega vzdušja.