Začela se je 4. edicija Kompetenčnega centra za design management (KCDM)

V torek, 18. decembra 2024, se je z uvodnim predprazničnim srečanjem vseh partnerjev, med katerimi sta tudi Center za kreativnost in Muzej za arhitekturo in oblikovanje, v Ljubljani začela že 4. edicija Kompetenčnega centra za design management (KCDM). Projekt, ki že od leta 2013 povezuje ambiciozna slovenska podjetja z znanji s področja design managementa, je vse bolj prepoznaven tudi v tujini.
Projekt KCDM je v želji, da bi njihovi naročniki bolje razumeli design in znali izkoriščati njegove potenciale za povečevanje dodane vrednosti in tržne uspešnosti svojih znamk, leta 2013 ustanovila skupina slovenskih oblikovalcev in svetovalcev.
Že v prvi ediciji so povezali 21 podjetij, zasnovo in rezultate projekta pa je Design Management Institute, ki velja za vodilno organizacijo s področja design managementa na svetu, nagradil s prvo nagrado Design Value Award leta 2016. V drugi ediciji (2017-2019) se je projektu, ki ga financira MGTŠ, pridružilo 37, v tretji (2020-2023) pa kar 56 podjetij, ki so v s pridobljenimi znanji izboljšala svoj tržni položaj, povečala dodano vrednost in konkurenčnost ali prodrla v nove niše. Izviren kompetenčni model, jasno strukturirana usposabljanja z mednarodnimi strokovnjaki in redne validacije vključenih podjetij, ki tako sproti spremljajo svoj napredek, zapolnjujejo najbolj akutne vrzeli v znanjih in strateško usmerjajo svoje kadre, je projektu letos prinesel tudi nagrado Good Design Avstralija.
V četrti ediciji se bo projekt osredotočal na izzive, ki podjetja ovirajo pri širitvi in učinkovitem, cikličnem inoviranju, ki je nujno za obstoj in uspeh v današnjem negotovem svetu.
“Čeprav so podjetja v partnerstvu zelo raznolika, so leta izkušenj pokazala, da se ključne prepreke, ki jim stojijo na poti do preboja med tržne voditelje, pogosto ponavljajo. Z znanji s področja designa, med drugim načrtovanja poslovnih procesov, vodenja cikličnih netehnoloških inovacij in prepoznavanja uporabniških potreb jih želimo podpreti pri tem, da v 2 letih projekta, ki sta pred nami, te ovire uspešno presežejo,” je povedal Miha Klinar, pobudnik in vodja projekta KCDM.
38 partnerskih podjetij bo z usposabljanji začelo v februarju prihodnje leto. Poleg obiskov mednarodnih konferenc in izobraževalnih programov z izbranimi mednarodnimi predavatelji bodo zaposleni v partnerskih podjetjih potenciale strateške uporabe designa spoznavali prek medsebojnih izmenjav primerov dobrih praks.
Partnerska podjetja bodo pripravila tudi poseben program, prek katerega bodo z upravljanjem designa in inovacij spoznavali osnovnošolce in dijake iz lokalnih okolij.