fbpx

“Ustvarjalni laboratoriji kot gonilo in komentar”

“Letošnja izvedba bienala se posveča razvoju projektov, ki združujejo različne medije, kar omogoča svež in dinamičen pogled na rezultate. Produkcijske platforme so posledica uvida in pristopa, da je BIO živ projekt, ki se odziva na družbeno dogajanje, pa tudi na potrebe in razvoj oblikovalskega področja – v tem duhu deluje tudi produkcijska platforma Dvojne agentke,” je v prispevku za Delo zapisal Andrej Predin.


BIO28 letos gosti osem priznanih oblikovalcev, ki bodo udeležencem nudili mentorstvo na teme materialnost, jezik, oblikovanje kot orodje javnosti, marginizirane skupnosti in film. To so matali crasset, dach&zephir, El Último Grito, Polonca Lovšin in studio Yukiko v sodelovanju z Grashino Gabelmann.


Predstavitev produkcijskih skupin:

 

  • Čas pasti
    Industrijska oblikovalka matali crasset vidi čebelji vosek kot proizvod rastlinskega in živalskega sveta ter se sprašuje, kako je v ta scenarij umeščen človek. Njen projekt Čas pasti ima izhodišče v slovenski flori, ki jo tokrat predstavlja čebelji vosek.

 

  • Topljenje
    Projekt skupine XenoScapers Collective Topljenje združuje čebelji vosek z digitalnimi projekcijami, da raziskujejo groteskne lastnosti materije v hiperprostoru. V okviru platforme bodo potekali delavnice z voskom, barvanje voska z uporabo lokalnih rastlin in mineralov, izdelava kalupov in modelirnega voska ter raziskovanje vodotesnosti tekstila in lesa.

 

  • (Ne)stkane pripovedi
    Dimitri Zephir in Florian Dach (dach&zephir) vodita projekt Neizbrisani. Produkcijska platforma (Ne)stkane povedi je nadaljevanje njunega razmišljanja o marginaliziranih, manjšinskih ali izbrisanih zgodovinah v nacionalnih zgodbah ter o načinih, na katere so s sodobno oblikovalsko dinamiko lahko ponovno poudarjene. Zasnovana je kot raziskovalna in ustvarjalna enota na temo slovenskih izbrisanih – posameznikov iz nekdanje Jugoslavije.

 

  • Postala bom Poppy
    Prepletanje kraja in fikcije v nove ustvarjalne geografije bo preizpraševal medij kataloga o razstavi pod mentorstvom Roberta Fea in Rosario Hurtado iz kolektiva El Último Grito. Cilj te platforme je ustvariti kratki film o temah bienala Dvojna agentka in o floriografiji – film bo nadomestil katalog razstave, vključeval bo elemente iz kuratorskih besedil in zbranih del s prizorišča bienala.

 

  • Oblikovanje za družbo: 60 let bienala oblikovanja
    Dokumentarni film, ki je nastal pod taktirko OSM films in s pomočjo Maje Šuštaršič, podrobno osvetljuje 60-letno evolucijo Bienala oblikovanja (BIO), z osredotočanjem na njegov razvoj, spremembe in ključne trenutke v zgodovini.

 

  • Mrmrajoče orhideje
    Projekt kolektiva Prostorož pod mentorstvom umetnice in arhitektke Polonce Lovšin raziskuje simboliko orhidej kot metafore za ženske, ki se spopadajo s stanovanjsko krizo. Orhideje, povezane s stabilnostjo in domačnostjo, so v Sloveniji pogosto darilo za ženske, saj simbolizirajo varnost in skrb za dom. Vendar brez idealnih pogojev za preživetje postanejo simbol ­ranljivosti.

 

  • Katleja – Ne uči rože, kako cveteti
    Michelle Phillips (studio Yukiko) in Grashina Gabelmann (Flaneur Magazine) sta z udeleženci platforme razvili projekt Katleja. Platforma vabi sodelujoče, da dekonstruirajo androcentrično soodvisnost ženske kot rože. Ime projekta je bežen vpogled v znameniti koncept cattleya Marcela Prousta, ki se nanaša tako na »ljubljenje« kot na cvet orhideje katleje, iz njegove opere V senci cvetočih deklet.

 

Vir: Andrej Predin, Delo