fbpx
BIO28

Dvojna agentka – Govoriš jezik rož?

21. nov 2024–6. apr 2025

MAO

Za prijavo na dogodek se morate naprej registrirat na naši spletni strani.

Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) in Center za kreativnost (CzK) ponosno predstavljata BIO28, enega najstarejših oblikovalskih bienalov na svetu, ki praznuje 60 let od prve razstave. Pod kuratorstvom Alexandre Midal in Emme Pflieger BIO28 z naslovom “Dvojna agentka – Govoriš jezik rož?” združuje oblikovalce, arhitekte in raziskovalce z vsega sveta. V osrčju te večdisciplinarne in večplastne razstave, ki bo na ogled do 6. aprila 2025, je preučevanje vloge floriografije, ki skozi simboliko rož odraža identitete in odpira pot antagonističnim ter alternativnim interpretacijam pomenov in kontekstov, v katerih so te dešifrirane.

 


Dvojna agentka: Govoriš jezik rož? ni zgolj razstava, temveč tudi večplasten manifest, prepleten z dialogi med sedanjostjo in preteklostjo, med oblikovanjem, umetnostjo in filmom.

 

Osrednja tema se posveča skrivnemu jeziku rož, floriografiji, ki jo je feministično gibanje pogosto uporabljalo kot orodje za osvoboditev iz sfere zasebnega. Floriografijo so za prenos skritih pomenov uporabljali  že v viktorijanski dobi, ko je priljubljenost cvetlic rožam dala vlogo posrednika  kodiranih sporočil o čustvih in morali. V nasprotju s sodobno kriptologijo, polno strojev in dešifriranja, skrivnostni jezik rož zahteva posluh.

 

Krhki, minljivi in očarljivi cvetlični vzorci, iz katerih izhaja metonimijaženske-rože, so povezani tako z znanostjo na eni strani, ko se ženskam pripisuje okrasno vlogo, kot s konotacijami zvijač in zahrbtnosti za prenašanje sporočil. Dvojna agentka: Govoriš jezik rož? raziskuje načine, na katere se je tega dvojnega jezika za doseganje družbenih sprememb polastila umetnost. Po definiciji Viléma Flusserja, filozofa medijev, ki oblikovanje definira kot »osnovni naklep vsake kulture, vsake civilizacije« in brez omahovanja označi oblikovalca za »zahrbtnega spletkarja, ki nastavlja pasti«, floriografija ponuja obliko upora, skrito za navidezno nedolžnostjo in zapeljivo banalnostjo jezika rož. Z združevanjem estetike in feminizma tako cvetlice pridobijo vlogo dvojnih agentk, podobnih vohunkam, ki pridobivajo in prikrivajo informacije, da bi bolje služile različnim interesom in preslepile nasprotnika. Skupna usoda Margaret Watts Hughes, Loïe Fuller in drugih ustvarjalk deloma sloni na izumu skrivnih jezikov, ki se odzivajo na »njihovo skupno usodo slepih potnic, njihovo skrivno, nepoznano življenje«, kakor pojasnjujeta Françoise Vergès ali Catherine Malabou.

Razstava preizprašuje, na kakšen način se floriografska zvijača kaže v herbariju Rose Luksemburg, s katerim je iz ječe vodila revolucionarno marksistično skupino Spartakova zveza, v fotografijah spominčic, ki sta jih projicirala Ray in Charles Eames, da bi spodnesla ameriško vladno propagando v Moskvi, v prikrivanju identitet političnih in vojaških vodij z imeni rož srednjevzhodne flore – jeziku, ki ga je vzpostavila Fadwa Hassoun ali pa v eliksirju Marguerite Humeau, ustvarjenem prav za to razstavo.


Produkcijska platforma

 

Produkcijska platforma Dvojne agentke zagotavlja, da je BIO živ oblikovalski organizem, ki se odziva na potrebe družbe in oblikovalskega področja. Letos bomo razvili projekte, ki stremijo k prepletanju raznovrstnih medijev in disciplin, kot so oblikovanje, rokodelstvo, uporabne umetnosti in film, v postopke in rezultate, ki prispevajo k temi in prinašajo svež pogled na oblikovanje.

 

Izbrani udeleženci bodo pod mentorstvom osmih priznanih oblikovalcev obravnavali teme materialnosti, jezika, oblikovanja kot orodja javnosti, marginaliziranih skupnosti in filma.

 

Mentorji BIO28: Dvojna agentka so matali crasset, dach&zephir, El Último Grito, Polonca Lovšin in Studio Yukiko v sodelovanju z Grashino Gabelmann.

 

Več informacij >>

Produkcijska platforma >>