Kaj želite poiskati?

ODPRTI POZIV

IZZIV 3: Inovativne metode oblikovanja pri razvoju pametnih tovarn

18.–28. nov 2019

Rok za prijave: 28. 11.

V sklopu projekta Kreativni pogon, ki ga v sodelovanju pripravljata Center za kreativne industrije (CKI) Maribor in Platforma Center za kreativnost (CzK), podjetje SMM d.o.o. vabi k sodelovanju kreativce, oblikovalce, ki bodo z znanjem na področju metode ″design thinking-a″ sodelovali v raziskovalnem – razvojnem projektu za razvoj Integriranega sistema za celovito kontrolo kakovosti v proizvodnji z rekonfigurabilno robotsko celico ter inteligentnim sistemom za nadzor procesov.

Potrebna znanja in izkušnje so oblikovanje in izvajanje metode ″design thinking-a″ z osredotočenostjo na uporabnika, to so podjetja in njihovi zaposleni, ki se spreminjajo in razvijajo v pametne tovarne s pomočjo komunikacijskih in informacijskih tehnologij.

Podjetje je vodja raziskovalno – razvojnega projekta, pri katerem sodelujejo partnerji Gorenje, Unior, Dewesoft, Fakulteta za strojništvo in Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Glavni namen razvoja pametnih tovarn je, da podjetja s pomočjo informacijske in komunikacijske tehnologije generirajo razvoj v dobavni verigi in na proizvodnih linijah, kar prinaša v industrijo veliko višjo raven tako avtomatizacije kot digitalizacije. Stroji bodo uporabljali samo-optimizacijo, samo-konfiguracijo in celo umetno inteligenco za izvedbo kompleksnih nalog, da bi dosegli vrhunsko stroškovno učinkovitost in boljšo kakovost blaga ali storitev. Vse to združuje koncept Industrije 4.0, ki predstavlja novo industrijsko revolucijo.

Cilj celotnega koncepta tovarn prihodnosti pa je tovarna na ključ oz. njeni pametni zaključeni podsistemi za globalni trg. Tovarna na ključ pomeni, da je podjetje sposobno izdelati vse potrebno od same idejne zasnove do pričetka obratovanja tovarne, kamor so vključena najrazličnejša znanja in veščine ne samo enega podjetja, temveč celotne verige. To niso samo zidovi, ampak je v to vključena tudi celotna tehnologija z elementi digitalizacije, inovativnimi proizvodnimi, procesnimi, organizacijskimi rešitvami agilne ali vitke proizvodnje, medsebojno povezane z najnovejšimi komunikacijskimi tehnologijami in z internetom stvari. S spremembami morajo podjetja spreminjati tudi kulturo delovanja v podjetju, kar je še eno področje, ki se jih dotika oblikovanje.

Z namenom izvedbe eksperimentalne faze projekta podjetje potrebuje kreativce z znanjem metode ″design thinkinga″ zaradi katere je možno prototipiranje in testiranje rešitev v podjetjih. Kreativec bo sodeloval v projektni ekipi sestavljeni iz partnerskih podjetij in bo v podporo vodji projekta za iskanje inovativnih in poslovno uspešnih rešitev.

Program partnerske mreže