
Kreativni barometer predstavlja nov način merjenja ustvarjalnosti držav.
Temelji na humanističnem pojmovanju ustvarjalnosti – ustvarjalnost razume
kot mentalno sposobnost posameznika, da ustvari nekaj novega in originalnega
kar je v skupnosti prepoznano kot vredno ne glede na ekonomski potencial.
Večina obstoječih indeksov ustvarjalnosti namreč meri ekonomske izide
ustvarjalnosti in zato namesto kreativnosti dejansko meri inovativnost. Dodatna
omejitev obstoječih indeksov ustvarjalnosti z ekonomsko podstatjo je tudi, da
primarno vključujejo kvantitativne kazalnike, ki pogosto ustvarjalnost merijo
posredno, iz merjenj pa so zaradi težje dostopnih podatkov pogosto izvzete
ravno ekonomsko šibkejše države, ki bi jim tovrstne meritve pri oblikovanju
ustreznih politik za razvoj kulturno-kreativnega sektorja najbolj koristile.
Projekt Kreativni barometer je nastal v sodelovanju Zavoda Big s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje. Kreativni barometer je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Projekt sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.