fbpx
Nagrada

Nagrada ZGDW 2023

Rok za prijave: 10. jul 2022

Zagreb, Hrvaška

Nagrada ZGDW je mednarodna nagrada za oblikovanje, ki jo organizira Zagreb Design Week, hrvaški festival oblikovanja. Jubilejna deseta izdaja bo potekala zadnji teden v septembru z razstavo ZGDW AWARD in podelitvijo nagrad. Na več deset lokacijah s številnimi dogodki po mestu pričakujejo več kot 25.000 obiskovalcev.

 

Nagrada ZGDW poteka v šestih kategorijah. Petčlanska strokovna žirija bo izbrala zmagovalce v dveh krogih. Projekti, izbrani v prvem krogu, bodo postali finalisti in se javnosti predstavili na razstavi tekom Zagreb Design Weeka. V drugem krogu bo žirija izbrala tri najboljše projekte v vsaki kategoriji. Zmagovalci bodo razglašeni na podelitvi nagrad na otvoritvenem večeru Zagreb Design Weeka.

 

Lani so polovico nagrad osvojili slovenski oblikovalci. Prvo mesto v kar dveh kategorijah je osvojil oblikovalski studio Ljudje za projekta HAOS in Celtra. Prvo mesto so osvojili tudi Matej Štefanac s svetilko Pendulum in Pjorkkala s projektom Dodola. Drugo mesto so osvojili Bulky Bananas s projektom Futr za jutr, tretje pa Tomato Košir za projekt Age of Rage.

 

Za hitro in učinkovito izpolnitev prijavnega obrazca vnaprej pripravite naslednje gradivo:

  • besedila do 1500 znakov s presledki: biografijo avtorja(ev) in izjavo oblikovalca z opisom predloženega dela,
  • visokokakovostne fotografije, upodobitve ali risbe v ločljivosti za tisk (gradivo bo uporabljeno za promocijo razstavljavca in njegovih izdelkov na spletni strani tedna oblikovanja Zagreb Design Week, v besedilih za odnose z javnostmi in na družbenih omrežjih).

 

Rok za prijavo je 10. julij 2023. Finalisti in žirija bodo objavljeni 20. julija. Zmagovalci bodo razglašeni 26. septembra na otvoritveni slovesnosti Zagrebškega tedna oblikovanja, ko bo potekala tudi podelitev nagrad.

Kategorije

1. Grafično oblikovanje

Vizualne komunikacije v najširšem smislu, razen oblikovanja digitalnih komunikacij in oblikovanja interakcij, za katera obstaja kategorija 2. Kategorija grafično oblikovanje vključuje vizualno identiteto, plakate, promocijske in oglaševalske projekte, ilustracije, tipografijo, knjige, časopise, revije, letake … in embalažo, ki temelji na grafičnem oblikovanju (oblikovanje embalaže, ki temelji na oblikovanju izdelka, velja za kategorijo #3).

2. Oblikovanje digitalnih komunikacij in oblikovanje interakcij

Ta kategorija je namenjena digitalnemu oblikovanju na splošno. Digitalne komunikacije vključujejo oblikovanje spletnih strani, aplikacij, iger, računalniške animacije itd. Oblikovanje interakcij je oblikovanje digitalnih izdelkov in storitev, katerih glavna značilnost sta HMI in UX/UI, torej: mobilne aplikacije, preproste in zahtevne spletne storitve, elektronski pripomočki, VR/AR itd.

3. Oblikovanje izdelkov

Oblikovanje izdelkov v celoti, od prototipov do omejenih serij in industrijskega oblikovanja. Ta kategorija vključuje pohištvo, razsvetljavo, gospodinjske aparate, oblikovanje prevoznih sredstev, pisarniške potrebščine, igrače itd.

4. Oblikovanje notranjih prostorov

Ta kategorija zajema notranje in prostorsko oblikovanje – od bivalnih, poslovnih in javnih prostorov prek posegov v prostor in sistemov do oblikovanja razstav in sejmov.

5. Oblikovanje tekstilij in oblačil

Kategorija zajema oblikovanje tekstilij, oblačil, čevljev, torbic, nakita, modnih dodatkov itd. Prijavite lahko posamezne kose ali kolekcije, ne glede na to, ali so narejene kot enkratni izdelek ali v industrijskem obsegu.

6. Oblikovanje socialnih inovacij

Ta kategorija vključuje različne scenarije in koncepte, ki uporabljajo oblikovanje kot inovacijsko orodje in ki s kritičnim razmišljanjem o obstoječih praksah in rešitvah naredijo korak k širšemu družbenemu kontekstu. Od spekulativnega do uporabnega oblikovanja, od postavljanja vprašanj do razkrivanja tem, od idej do rešitev za prihodnost ali alternativno sedanjost.