fbpx
Predstavitve

V sklopu Kreativnega inkubatorja svoje blagovne znamke letos uspešno razvijalo štirinajst ekip

Z javno predstavitvijo na dogodku Demo dan, ki je potekal 3. oktobra 2024 v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, se je zaključila tretja edicija projekta Kreativni inkubator, večmesečnega izobraževalno-mentorskega programa Centra za kreativnost, ki pomaga ustvarjalcem pri razvoju podjetniških kompetenc za uspešnejši nastop na trgu. V programu je sodelovalo in svoje kreativne znamke razvijalo štirinajst ekip. Prvo mesto in finančno vzpodbudo v višini 10.000 evrov so prejele ustvarjalke podjetja Lou and Co., specializiranega za prodajo modnih in trajnostnih pasjih dodatkov, ki je po mnenju strokovne komisije ustvarilo največji napredek v razvoju svojega projekta.

 

Nagrajence, ki so prejeli finančne vzpodbude in druge nagrade, je izbrala strokovna komisija Centra za kreativnost v sestavi izr. prof. Rok Kuhar, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Peter Ličen, direktor podjetja Lushna d.o.o., doc. dr. Aleš Pustovrh, Ekonomska fakulteta, Niko Slavnić, investitor in podjetnik, in Meta Štular, pomočnica direktorice, vodja strateškega razvoja in programov Centra Rog. Sodelujoče ekipe, ki so letos sodelovale v programu Kreativnega inkubatorja, je strokovna komisija izbrala maja letos izmed 37 prispelih prijav.

 

Ekipa Lou and Co. podvojila prodajo v času trajanja Kreativnega inkubatorja

»Ekipa Lou and Co. je v času trajanja programa Kreativnega inkubatorja jasno opredelila svoj poslovni model, identificirala ključne ciljne skupine in izdelala poslovni načrt podjetja. Njihov kreativni in kulturni prispevek se kaže v inovativnem pristopu, ki združuje funkcionalnost in estetiko v produktih, kar je pritegnilo in prepričalo njihovo ciljno publiko. Začetek strukturiranega izvajanja marketinških aktivnosti je rezultiral tudi v povečanju prodaje, ki se je več kot podvojila v primerjavi s povprečno prodajo pred vstopom v program,« je ob razglasitvi poudaril Niko Slavnić, predsednik strokovne komisije.

 

Podjetje Lou and Co., ki sta ga ustanovili Eva Pavič Zaponšek in Kaja Kurent, vse izdelke oblikuje in izdela v Sloveniji, del prihodkov od prodaje pa nameni dobrodelnim organizacijam za zaščito psov. Na Kreativnem inkubatorju se je podjetje predstavilo z izdelkom pasji snood, ki zaščiti pasja ušesa pred umazanijo, infekcijami ali pred travo, ki zaide v sluhovod.

 

Drugo mesto je zasedel Aljaž Škarabot, strasten gorski kolesar, ki je iz lastne potrebe razvil idejo o novem produktu – nosilcu za full face čelado Apeak in prejel finančno spodbudo v višini 5.000 evrov. Tretje mesto in finančna spodbuda v višini 3.000 evrov sta pripadla znamki izdelkov za dom Little Otja, ki so namenjeni sodobnim družinam, nastajajo pa v studiu za vizualne komunikacije Pikto. Četrto mesto in finančna spodbuda v višini 1.000 evrov sta pripadla Andražu Grulji, ki je ustanovil znamko Stitchuation, pod katero se skriva domiselni komplet za izdelavo gobelinov, ki se upira produktivnosti in spodbuja uživanje v procesu šivanja. Paket za uporabo laboratorijev Centra Rog celoletnik v vrednosti 390 evrov za projekt z najboljšo predstavitvijo po izboru udeležencev programa je prejel oblikovalski studio Jugošik, za katerim stoji arhitektka in oblikovalka Nina Savič, ki povezuje sodobno oblikovanje z dediščino jugoslovanske industrije svetil in pohištva skozi obnovo in preoblikovanje starih kosov pohištva v unikatne izdelke. Za uspešen razvoj projektov in dosežen napredek v programu sta s strani strokovne komisije posebni pohvali prejeli tudi ekipa FOLDS, ki se osredotoča na ustvarjanje kovinskih objektov za dom, in ekipa Kaaita, ki v lastni manufakturi in s trajnostnimi koncepti izdeluje copate za butične hotele po Evropi.

 

Mag. Anja Zorko, vodja Centra za kreativnost poudarja: »Letos nas je še posebej presenetila visoka kakovost prijav z dodelanimi idejami in blagovnimi znamkami, saj so nekatere izmed njih že začele pisati svojo poslovno zgodbo. Predvsem pa nas je presenetil poslovni napredek, ki so ga s pomočjo specializiranih mentorjev in ekspertov dosegle ekipe v času izvajanja programa. Nekatera kreativna podjetja so z vstopom v program podvojila ali celo potrojila prodajo, razvila nove produkte ali razširila svojo ponudbo s poudarkom na trajnostnem oblikovanju, povečala število naročil in vrednost nakupov ter povečala prodajo na domačih in tujih trgih. Nekateri ustvarjalci pa so iz začetne poslovno-kreativne ideje celo ustanovili novo podjetje ali dosegli prve kupce.

 

Od Jugošika do sodobnih, uporabnih, vsakodnevnih predmetov ali trajnostnih praks

Na dogodku Demo dan so bili predstavljeni vsi projekti, ki so jih avtorji/-ice razvijali v sklopu letošnjega Kreativnega inkubatorja: full face čelada Apeak Aljaža Škarabota, lesena hišica Berwood Marka Bertonclja, oblačila z naravnimi pigmenti, ki so nastali v Brinas Studiu, kovinski objekti FOLDS, kolekcija pletenin Jone Bednjanec, nostalgični Jugošik izdelki za dom, copati Kaaita, majhne pozornosti Little Otja, modni in trajnostni pasji dodatki Lou and Co., napihljiv stol Lufta, digitalne predloge Pecūliar, komplet za izdelavo gobelinov Stitchuation, dekorativna blazina Triglav izpod rok ekipe Tri gore in Vuvu, keramična vlažilka prsti.

 

Program Kreativni inkubator Centra za kreativnost je bil razvit leta 2020 z namenom, da s specializirano strokovno pomočjo pomaga izbranim ustvarjalcem, podjetjem ali organizacijam z zanimivimi idejami, z vizijo in poslovnim potencialom pri nadgradnji njihovih podjetniških kompetenc in razvoju njihovih blagovnih znamk ali podjetij. Do danes se je v njem zvrstilo že 47 ekip z več kot 70 ustvarjalci. Zaradi odličnega odziva sodelujočih in dobrih rezultatov se ob vsaki edicij nadgrajuje in prilagaja potrebam ustvarjalcem.

 

Nina Dremelj, mentorica in vlagateljica, predsednica Poslovnih angelov Slovenija, partnerica sklada Vesna Venture Capital, je ob lansiranju programa poudarila: »Kreativa je lahko tudi uspešen posel, nekaj, kar ni samo ustvarjanje za dušo, ampak skupek ustvarjanja in posla. Inkubatorji pri tem igrajo pomembno vlogo kot povezovalci med kreativnimi ekipami in podjetništvom, kot podjetniška podpora, mentorstvo in svetovanje mladim podjetjem v začetni fazi«.

 

 

Aljaž Škarabot

Aljaž Škarabot je strasten gorski kolesar, ki je iz lastne potrebe razvija idejo o novem produktu - nosilcu za full face čelado. Pri spustih na gorsko kolesarskih poteh lahko uporabljamo tako imenovane "full face" čelade, ki nas ob morebitnem padcu zaščitijo pred resnejšimi poškodbami glave, vendar so takšne čelade pri kolesarjenju navzgor zelo nepraktične za nošnjo. Iz tega razloga je razvil poseben nosilec, ki bi to poenostavil. Z izkušnjami iz prodaje, organizacije in marketinga se je samostojno lotil projekta, ki je trenutno v fazi prototipiranja.

Berwood, Marko Bertoncelj

Otroška želja po izdelavi lesene hišice se je po dvajsetih letih razvila v celovit projekt izgradnje glamping hišice. Inovativna oblika omogoča modularno gradnjo in boljšo izkoriščenost prostora. Izdelana je iz trajnostnih materialov, med katerimi prevladuje slovenski les. Poseben detajl predstavljajo macesnova vrata, ki so prav tako lastne izdelave. Glamping hišica je idealna za odmik od vsakodnevnega vrveža, kjer se lahko v miru odpočijete in uživate v objemu narave.

Brinas Studio

Brinas Studio oživlja barve narave in njenih pigmentov. Organska prelivanja na blagu odsevajo tista skrita v kamnu, lubju, na gladini. Barve izražajo njeno divjo moč in rahločutno milino. Vsak kos je barvan ročno in popolnoma unikaten. Poleg oblačil, dodatkov in ritualnih kosov se v okviru kreativnega inkubatorja razvija nova linija izdelkov – tistih najbolj pomembnih, najbolj intimnih.

FOLDS

FOLDS je oblikovalska blagovna znamka, ki sta jo ustanovila Anja Mencinger in Nikolaj Salaj v času svojega študija. Znamka se osredotoča na ustvarjanje kovinskih objektov večjih in manjših dimenzij. Kreacije odlikuje ideja igrive preprostosti in funkcionalnosti, mnoge temeljijo na interakciji z uporabnikom. FOLDS trenutno sodeluje že z dvanajstimi majhnimi proizvajalci na področju Slovenije in Italije. Znamka združuje kreativnost in podjetništvo ter povezuje mlade slovenske ustvarjalce z lokalnimi proizvajalci.

Jona Bednjanec

Jona Bednjanec je s svojo znamko pletenin prisotna v trgovinah, specializiranih za neodvisne mlade oblikovalce po Evropi in Ameriki, s kolekcijami pletenin se predstavlja v sklopu Ljubljana Fashion Week in redno sodeluje s slovenskimi oblikovalci in umetniki. Njeno delo predstavljajo tudi posebni umetniški projekti (kostumografija za kratki animirani film Borbike Nike Jurman, skupinska razstava Fin de Siecle v Layer Kranj). Aktivno je prisotna tudi v raznih pop – up dogodkih, kot je Pop-UpStart v sodelovanju s Centrom za kreativnost v Mariboru (2019), pop- up prodajna razstava v sodelovanju s 5WAY v Milanu (2020), Res- res pop – up v Copenhagnu (2022) ter vsakoletna decembrska Jelka v Ljubljani.

Jugošik interier

Oblikovalski studio Jugošik, za katerim stoji arhitektka in oblikovalka Nina Savič, povezuje sodobno oblikovanje z bogato kulturno dediščino jugoslovanske industrije svetil in pohištva. Pozabljeni "jugo" kosi danes pogosto pristanejo na kupu za kosovni odvoz. Jugošik jih skrbno shrani, razstavi in obnovi. Svetil, omaric in mizic ne sestavi nazaj v prvotno stanje. Posamezne dele (stekla, vratca, predale, nogice…) prefinjeno uporabi pri ustvarjanju novih "šik" izdelkov, kjer pozabljeni kosi dobijo svoj srečni konec. Minimalistična in funkcionalna zasnova unikatnih svetil in pohištva poudari oblikovane in materialne lastnosti ponovno uporabljenih kosov, vzetih iz nekega drugega časa. S kančkom nostalgije tako osvetli tudi zgodbe in spomine, zapisane v njih. Trajnostni, avtentični in lokalno izdelani Jugošik izdelki v prostor vnesejo čar, eleganco in dušo.

Kaaita

Kaaita je kreativni studijo, ki v lastni manufakturi v samem središču Ljubljane oblikuje in izdeluje copate za šarmantne hotele razpršene povsod po Evropi. Ekipo sestavljajo Alenka Repič, Jacqueline Keck in Zala Česnik. V času, ko trajnostni koncepti povsem spreminjajo odnos do hotelskih copat, Kaaita v svoj portfolijo dodaja Kaaita Waterproof slippers. Nekaj, po čemer obstoječi in potencialni hotelirji povprašujejo, vendar v skladu s konceptom, ki postavi kvaliteto pred kvantiteto.

Little Otja

Majhne pozornosti, ki ustvarjajo velike spomine. Little Otja je blagovna znamke izdelkov za dom, ki nastaja v podjetju Pikto, studiu za vizualne komunikacije iz Ljubljane. Njihovi izdelki so namenjeni sodobnim družinam in vsem tistim, ki bi v svoj dom radi vnesli igrivost in živahnost. Njihovo delo temelji na kakovostnem oblikovanju s poudarkom na razvijanju brezmejne domišljije. Verjamejo, da se veselje, toplina in čarobnost skrivajo v vsakdanjih stvareh, doživetjih in majhnih pozornostih.

Lou and Co.

Lou and Co. je podjetje, specializirano za prodajo modnih in trajnostnih pasjih dodatkov, ki se ujemajo z lastnikovim stilom. Vsi izdelki so oblikovani in narejni v Sloveniji. Na Kreativnem inkubatorju se predstavljajo z izdelkom pasji snood, ki zaščiti pasja ušesa pred umazanijo, infekcijami ali pred travo, ki zaide v sluhovod. Snoodi so sešiti v podjetju, kar omogoča personalizacijo in izdelek ločuje od konkurence. Podjetje del zneska od nakupa nameni dobrodelnim organizacijam.

Lufta

Lufta je interdisciplinarni kolektiv, ki ga trenutno sestavlja ekipa treh posameznikov: Matic Hlede, arhitekt, Jan Jandl, podjetnik, in Lin Martin Japelj, scenograf, ki so se povezali zaradi skupnega interesa za oblikovanje uporabnih vsakodnevnih predmetov. Tako je nastal napihljiv stol Lufta iz dropstitch materiala. Lufta so inovativni, okolju prijazni produkti! Identificirajo se s sodobno, ekološko ozaveščenostjo in vsestransko zasnovo. Zaradi enostavne montaže in demontaže sestavnih delov, ki jih je mogoče reciklirati, so pametna izbira pohištva. Lufta je popolna mešanica tehnologije in trajnosti. Poslanstvo ekipe je svetu ponuditi premišljene predmete, ki so dostopni tako z ekonomskega vidika kot z vidika estetike. Lufta si prizadeva za optimizacijo celotnega življenjskega cikla izdelka, ki zagotavlja, da je ta dobro dokumentiran in sledljiv.

Pecūliar

Nekaj te zmeraj ostaja. S Pecūliar se lahko prosto razliješ čez okvirje, v katere te družba tako marljivo tlači, prek (ne)razumevanja, lastnega in tistega drugih, ki smrdi po umetelnosti, mimo prepričanj in navad, ki te silijo v vedno ista obžalovanja. S popolnoma čudnimi digitalnimi predlogami, ki odločno zavračajo kapitalistično sivino, lahko preprosto in zapomljivo izstopaš, svojo zgodbo pa začneš vizualizirati čisto drugače. Pecūliar iz vseživljenjskih kreativnih usedlin oblikujejo Luka, Lovro in Lucija. Čudobitnim bitjem s svojimi prilagodljivimi vizualijami pomagajo stikati nasprotja, umišljati bistva in poiskati načine, kako izraziti neizrekljivo.

Stitchuation

Stitchuation je za vse, ki radi na eni strani stitchate gobeline, na drugi pa krpate lajf. S šivanko se uprite produktivnosti in uživajte v dopaminskem mikrodoziranju, ki vam ga prinaša vsak šiv. Vbod za vbodom. Pa brez skrbi tudi tisti, ki ste še gobelinsko nedolžni. V začetnem kompletu dobite vse, kar rabite, da zašijete svojo prvo umetnino. Njihova prva “Maze” kolekcija bo odkrivala poti do orgazmov, iskala rešitve v ravnovesju in se izmikala tesnobi. Ker pa si v življenju vedno najbolj želimo tistih stvari, ki jih je najtežje razvozlati, so pri Stitchuation njihovo kolekcijo oblikovali tudi po vzoru tega.

Tri gore

Tri gore je butična blagovna znamka, ki se sprašuje, kako ujeti neulovljiv duh gora in ga prenesti v vsakdanje življenje ljubiteljev narave. V iskanju odgovora je nastala dekorativna blazina Triglav. Blazina je najbolj prepoznavem produkt blagovne znamke in je s strani kupcev cenjena kot poklon dih jemajočim pokrajinam, ki jih ponuja naša dežela. Polnjena je s pirinimi luščinami, ki so 100 % naravno in biorazgradljivo polnilo, pridobljeno iz certificiranega ekološkega kmetijstva. Podjetje si prizadeva poslovati trajnostno in lokalno, zato uporablja materiale slovenskega izvora. Ekipo sestavljata Brina Srebre, oblikovalka interierja, ki skrbi za razvoj in vodi izdelavo produktov, ter Jasmina Padar, grafična oblikovalka, ki skrbi za vizualno podobo podobo in fotografijo. Letos se je ekipi pridružila še Lucija Srebre, ki skrbi za socialna omrežja in odkriva nove potencialne trge.

Vuvu

Vuvu je keramična vlažilka prsti, ki deluje po olla principu pasivnega zalivanja. Primerna je za notranje in zunanje rastline v loncih. Narejena je iz porozne nizkotemperaturno žgane keramike, ki je rahlo porozna. Ta poroznost preko osmoze omogoča zalivanje rastlin glede na njihove potrebe. Vuvu je produkt, ki olajša razumevanje potreb domačih rastlin, spodbuja racionalno rabo vode in ima pozitivni vpliv na okolje. Oblikovala sta jo Črt Štrubelj in Luka Bernik na principih regenerativnega oblikovanja in po vernakularnih vzorih, ekipo pa sestavljajo še Andrija Mihajlović (pomoč pri izdelavi), Domen Klinc (informacijska podpora, oblikovanje spletnih vsebin) in Nia Gombač (grafično oblikovanje).