Kaj želite poiskati?

Mentorstvo

Tretja sezona celoletnih usposabljanj s področja glasbene industrije

7. avg 2020

Cikel predavanj in delavnic Glasbeni posel 3.0, ki poteka v sodelovanju SIGIC – Slovenskega glasbenoinformacijskega centra in Centra za kreativnost, predstavlja nadgradnjo v preteklih letih izvedenih ciklov, ki sta se osredotočala predvsem na predstavljanje osnovnih stebrov glasbene industrije ter njihovih osnovnih zakonitosti in pravil delovanja. Letošnja edicija predstavlja nadgranjo predvsem v smislu spoznavanja in usvajanja znanj in tehnik, ki na prvi pogled niso izrazito glasbena, a so ključnega pomena za iskanje novih poti in načinov za uspešno delovanje raznolikih glasbenih projektov znotraj zelo kompetitivnega okolja.

Tretja sezona celoletnih usposabljanj s področja glasbene industrije

Cikel predavanj in delavnic Glasbeni posel 3.0, ki poteka v sodelovanju SIGIC – Slovenskega glasbenoinformacijskega centra in Centra za kreativnost, predstavlja nadgradnjo v preteklih letih izvedenih ciklov, ki sta se osredotočala predvsem na predstavljanje osnovnih stebrov glasbene industrije ter njihovih osnovnih zakonitosti in pravil delovanja. Letošnja edicija predstavlja nadgranjo predvsem v smislu spoznavanja in usvajanja znanj in tehnik, ki na prvi pogled niso izrazito glasbena, a so ključnega pomena za iskanje novih poti in načinov za uspešno delovanje raznolikih glasbenih projektov znotraj zelo kompetitivnega okolja.

 

Letošnji serial je razdeljen na tri dele. Prvi in osrednji del predstavljata dve projektni skupini, ki ju sestavljajo članice in člani, ki razvijajo svoje glasbene projekte. Le-ti so raznoliki, sežejo vse od organizacije dogodkov in festivalov, do glasbenih produkcij, glasbenega managementa, glasbenozaložniških projektov in projektov, kjer se glasba dotika in križa z drugimi področji, kot recimo področji intermedijske umetnosti in gledališča. Članice in člani so bili v projektni skupini izbrani na osnovi svojih motivacijskih pisem, dosedanjih referenc in ambicioznosti projektov, ki so jih želeli znotraj skupine razvijati. Projekta skupina v Mariboru je sestavljena iz 12 posameznic in posameznikov, projekta skupina v Ljubljani pa šteje še enega člana več. Programa skupin potekata vzporedno, njuni poti pa se razhajata predvsem v točkah, ki zadevajo konkretne projekte, ki jih članice in člani razvijajo. V prvem semestru sta se skupini, ki ju vodi generalni sekretar SIGIC – Slovenskega glasbenoinformacijskega centra spoznavali predvsem s temeljnimi značilnostmi strateškega planiranja, ki sega vse od prepoznavanja lastnega poslanstva in motivov za razvijanje določenega projekta ter analize značilnosti ciljnega občinstva in njegovih potreb in vse do zastavljanja realnih in izvedljivih ciljev, ukrepov, korakov, časovnic in kazalnikov za uspešno delo. Na račun pandemije sta se projektni skupini z mentorjem v prvem semestru družili predvsem v virtualnem okolju, v drugem semestru, ki bo potekal med septembrom in decembrom, pa so načrtovana redna srečanja obeh skupin, v pisarni mariborske izpostave Centra za kreativnost in na SIGIC-u v Ljubljani. Drugi semester bo v večji meri namenjen podrobnostim projektov članic in članov skupin. Sodelovali bodo z različnimi strokovnjaki s posameznih področjih glasbenega posla in na ta način pridobivali nova znanja in izkušnje za optimizacijo predvidenih rešitev.

V jeseni se obetata tudi dva seminarja, ki bosta odprta tudi za širšo zainteresirano javnost. V mesecu septembru bo v mariborski enoti Centra za kreativnost potekal dvodnevni seminar pod vodstvom dunajskega predavatelja Hannesa Tschurtza. Hannes je direktor glasbene agencije INK Music, ki bo predstavljal raznolike kanale in vzvode za monetizacijo glasbe. Z drugimi besedami, predstavil bo številne možne poti do zaslužka na področju glasbene industrije, ki jih mora poznati vsak, ki se želi s področjem glasbe ukvarjati profesionalno, bodisi kot glasbenik bodisi kot menedžer, agent, organizator ali glasbeni založnik. V mesecu oktobru sledi dvodnevni seminar v Ljubljani, ki ga bo vodil pariški glasbeni profesionalec Yvan Boudillet. Yvan je strokovnjak za področje digitalnega glasbenega sveta, ki je v preteklosti služboval v francoskih izpostavah multinacionalnih založb EMI in Warner Music, danes pa je direktor podjetja The Lynk, ki se ukvarja s start up projekti na področju digitalnega. Informacije in znanja, ki jih bo predstavil, so ključno povezana z velikim pretresom glasbene industrije, ki jo je prinesel digitalni preskok. Temeljne stebre glasbene industrije bomo spoznali skozi oči digitalnega, ki v polje glasbe prinaša številne nove priložnosti, hkrati pa tudi številne pasti in nevarnosti.

 

Tretji del letošnje edicije Glasbenega posla pa predstavlja vključevanje v mednarodno okolje. Center za kreativnost se bo aktivno vključil v konzorcij za izvoz slovenske glasbe Music Slovenia, v katerem so že prisotne številne domače glasbene organizacije, ki delujejo na področju mednarodne prisotnosti slovenske glasbe. V okviru Music Slovenia bosta tako izvedeni dve mednarodni gostovanji, in sicer na showcase festivalu in konferenci SHARPE Bratislava v mesecu septembru ter na glasbenem sejmu WOMEX, ki bo potekal meseca oktobra v Budimpešti. Obeh gostovanj se bo udeležila številčnejša slovenska delegacija, sestavljena iz članov konzorcija Music Slovenia, članov in članic projektnih skupin Glasbenega posla ter tudi dve slovenski glasbeni zasedbi. Slovenske barve na SHARPE-u bo predstavljal elektronski dvojec Varego Walles, na WOMEX-u pa bodo Slovenijo zastopal trio Širom.

Projekt Glasbeni posel 3.0 je del partnerske mreže Center za kreativnost. Projekt sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenije.

Program Partnerske mreže